joi, 15 septembrie 2011

Ce bine că ești...



Ce bine că eşti 

Nichita Stănescu


E o întâmplare a fiinţei mele
şi atunci fericirea dinlăuntrul meu
e mai puternică decât mine, decât oasele mele,
pe care mi le scrâşneşti într-o îmbrăţişare mereu dureroasă, minunată mereu.


Să stăm de vorbă, să vorbim, să spunem cuvinte
lungi, sticloase, ca nişte dălţi ce despart
fluviul rece în delta fierbinte,
ziua de noapte, bazaltul de bazalt.

Du-mă, fericire, în sus, şi izbeşte-mi
tâmpla de stele, până când
lumea mea prelungă şi în nesfârşire
se face coloană sau altceva
mult mai înalt şi mult mai curând.

Ce bine că eşti, ce mirare că sunt!
Două cântece diferite, lovindu-se amestecându-se,
două culori ce nu s-au văzut niciodată,
una foarte de jos, întoarsă spre pământ,
una foarte de sus, aproape ruptă
în înfrigurata, neasemuită luptă
a minunii că eşti, a-ntâmplării că sunt.


E bine, zic eu, ca din când în când să ne mai mirăm că suntem...și să mulțumim celorlalți că sunt  alături de noi. Mirarea mea și muțumirea mea față de cine e alături de mine (se știe ea :D)  e continuă.


7 comentarii:

  1. Ce bine ca este si alte bloguri pe lumea asta, care este. Ce-ti mai place nea Nicu... Alifantis.

    Mai lasa-ne bre cu comunisti d'astia. Parca lumea a inceput cu ei. Chiar pentru sufletu nostru oropsit nu ai nimic?

    Un Radu Gyr, Vasile Militaru, Goga... aaa?

    Hai 14/88!

    RăspundețiȘtergere
  2. Era un banc...cu "Nu-ti place...nu mananci"...decat comentarii aiurea...mai bine :|...asa ca :-q

    RăspundețiȘtergere
  3. "Rău era cu "der, die, das"

    Da-i mai rău cu "davai ceas"

    De la Nistru pân' la Don

    Davai ceas, davai palton

    Davai ceas, davai moşie

    Haraşo, tovărăşie"

    RăspundețiȘtergere
  4. Daca de la o poezie...ajungi sa faci politica...e o "problema" undeva...Daca vrei sa combati regimuri politice...te rog sa o faci pe alt blog/site.

    RăspundețiȘtergere
  5. Domne dupa ce ca s-a dublat numarul de cititori nici nu ii apreciezi....

    RăspundețiȘtergere