luni, 4 iulie 2011

4th of July

Cu siguranta, daca oprim, in zilele noastre, pe strada orice persoana (copil, adolescent sau varstnici) ce are acces la unul dintre canalele media curente va sti sa raspunda: "Ce zi este astazi? (4 Iulie)", va raspunde prompt si sigura pe ea "Ziua Americii..." - pe calea asta vreau sa transmit si eu
"La Multi Ani!" "statelor".
Ceea ce m-a determinat sa scriu acest "articol" a fost vizionarea unui film, nominalizat la Oscar pentru cel mai bun film strain - "Mihai Viteazul". Filmul l-am vizionat pe "Pro Cinema" si mi-am pus intrebarea..."Ce zi e/a fost?" am inceput sa-l intreb pe prietenul meu, Google, pana cand am gasit...
Voua va spune ceva ziua de 1 Iulie 1600 ? mie DA, acum.
1 Iulie 1600 este ziua "când Mihai Viteazul, spaima Turcilor şi a Ungurilor, intră în Alba Iulia ca Domn al Munteniei, al Transilvaniei şi  “a toată ţara Moldovei”, prefigurând şi înfăptuind unitatea politică şi naţională a Ţărilor Române, pe teritoriul strămoşesc al Daciei de odinioară."
Recunosc, cu rusine, ca nu am stiut asta...(mi-ar fi placut sa ma pot lauda ca stiam...).
Sincer, nu-mi amintesc...daca in liceu la orele de istorie s-a precizat data asta...
Dar cum am spus-o si am sa o mai spun: "Mai bine mai tarziu decat niciodata..."
Ceea ce a reusit Mihai "Viteazul", mai mult decat o alipire a trei regiuni romanesti...a reusit sa dea un singur gand unui popor dezbinat, a reusit sa uneasca si sa creeze un popor in toata puterea cuvantului...
Asa ca, sa nu va fie rusine sa recunoasteti ca nu ati stiut sau constientizat data...si sa nu ignorati data asta...pentru ca la aceasta data am devenit pentru prima oara "unu"...
Cand vom reusi sa reconstientizam, cu totii, ca suntem un popor, un neam, nu numai pe o hartie, o pagina din Constitutie...vom redeveni ce "am fost"...
Tineti minte 1 Iulie 1600 ziua in care ne-am format. Poate am putea spune chiar un:
La Multi Ani, romani!!!

6 comentarii:

  1. Iar ai numarat banii in weekend...?

    RăspundețiȘtergere
  2. La nunta la Monaco cum a fost, v-ati distrat? Vezi ca iar parca DAE aiurea...

    RăspundețiȘtergere
  3. De 4 iulie cantam intotdeauna Hotel Cismigiu.

    RăspundețiȘtergere
  4. @SGB - un pic cam radical...ideea era ca stim mai multe despre altii(daca le stim si pe astea) decat stim despre propria noastra istorie, si formare ca neam...

    RăspundețiȘtergere
  5. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
  6. @Lesbians - te rog sa folosesti un limbaj adecvat

    RăspundețiȘtergere