vineri, 12 august 2011

M-am întors...:)

După cum scriam într-un post anterior,atunci când mă pregateam de concediu, acum chiar am fost în concediu :).
Destinația a fost Croația, Coasta Dalmată -  un loc foarte, foarte frumos și recomandat de multe ori de prietenii care au mai fost - de mai multe ori;

cu întoarcere prin rezervația naturală ”Lacurile Plitvice” -
patrimoniu UNESCO - dacă ai fost aici...ai grad de comparație cu frumusețea naturii.
Nu am de gând să vorbesc de cum m-am distrat sau cât de mult mi-a plăcut șederea în Croația...foarte mult., ci de un lucru care m-a pus pe gânduri.

Plimbându-ne prin stațiune, la pas, am observat, într-o zi, că toate, absolut toate, terasele, magazinele și casele aveau pus la vedere steagul Croației. Seara, am întrebat un comerciant local, ce sărbătoresc...și mi-a răspuns cu mândrie și bucurie că sărbătoareau ziua în care Iugoslavia( actuala Serbia) a recunoscut oficial ca stat pe Croația. Inițial m-a cuprins o bucurie...fără să realizez, pe moment, că trebuia să mă întristez. Am numărat, în gând, câți ani au trecut de atunci și mi-a dat 15. Apoi am vizualizat ce văzusem, până atunci, pe drum: două autostrăzi de câte 400 - 500 km - ca la carte (una din ele am putea s-o numim Autostrada Soarelui cu tunele de 5-6 km LUMINATE- care în urmă cu 5 ani era trasată cu linie punctată pe hartă. Avem și noi, întreagă pe hartă și punctată pe pământ ;) ), un oras - Zagreb, curat și liniștit cu Sală Polivalentă superbă - Arena Zagreb...iar ceea ce m-a făcut să mă întristeze cel mai rău este ca Serbia...cea care a ieșit învinsă din două războaie...se mișcă și se mișcă bine...îmi este teamă că atâta timp cât noi vom avea parte numai de: Să trăiți bine, Aici sunt banii dumneavoastră, Să ne numarați ouăle și altele de mare clasă...peste câțiva ani...vom vedea o și o Serbie - care acum e foarte gri...dar un gri deschis...unul care încet-încet devine alb si apoi albastru pur - care trece la pas de Romania...
Una peste alta...M-AM ÎNTORS...
Vă recomand, cu cea mai mare plăcere un concediu pe coasta dalmată...

2 comentarii:

  1. Se pare ca unii nu reusesc sa adauge comentarii. Asa ca atasez eu ceea ce mi-a fost transmis:
    Virgil Panduru Am incercat sa las un comentariu pe blog dar nu ma inteleg deloc cu platforma blogger asa ca zic aici: "Eu am vazut Serbia gri-inchis, trista, demoralizanta cu drumuri proaste si avand inca cladiri bombardate in Belgrad. Ma indoiesc situatia va deveni albastra prea curand mai ales ca au inceput sa se agite din nou spiritele in Kosovo."

    RăspundețiȘtergere
  2. Virgil...ai spus ca ai vazut Serbia ca fiind " cu drumuri proaste si avand inca cladiri bombardate in Belgrad." Te rog sa scoti cladirile bombardate din propozitie si vei vedea ca ramai cu ceea ce e si Romania azi...si noi nu avem un conflict armat pe care sa dam vina....si totusi in Serbia se lucreaza...la autostrada care traverseaza Belgrad-ul...Si...se respecta restrictiile auto - de frica ce-i drept - dar se respecta. Nu spun ca le va fi usor...dar, consttinta lor nationala este mult mai mare ca a noastra...

    RăspundețiȘtergere