luni, 31 octombrie 2011

Craiovean, înghețat și dezaxat...

Pe perioada săptămânii trecute noi, craiovenii, am sărbătorit Zilele Craiovei - ediția a XV-a. Și cum se putea să sărbătorim, dacă nu cu un week-end plin de concerte? Locația? Parcul Tineretului...sau mai bine spus, esplanada din fața Parcului Tineretului. ”M-a bucurat” această oportunitate de a mă plimba pe bulevard, pe un frig năprasnic și să privesc cum cealaltă etnie (oare cum s-or fi declarat la recensământ?) face bani din locurile de parcare oferite chiar în curtea personală sau să privesc mai atent ”căsuțele” (una ziceai că e Mausoleul de la Oituz :) ) ridicate din ajutorul social pe care-l primesc lunar. După ce am parcat mașina, aproape...tocmai ”la biserică”...am mers să văd spectacolul...=)).
În prima seară ne-a încântat cu Vocea României ”Lori, Lori...” și, mult așteptații, Phoenix. 
Au avut parte de o prezentare aparte:
”Pentru cei tineri, care nu-i știu prea bine să va spun o poveste...Au început să cânte în 1962...” (și pauză)...apoi continuă, de parcă îl auzeam pe ăla de la Formula 1 - Alexandrescu? ”băi dezaxaților...o să cânte Phoenix”...WTF...unde or fi găsit-o pe prezentatoarea asta nu știu.
 Phoenix, pentru mine, au fost o deziluzie - Nicu Covaci trebuie să înțeleagă că nu mai are voce, a răgușit...să lase pe soliștii vocali, aduși tot de el, să-și facă treaba; un plus la ei...a fost invitatul - primul vocalist al formației Moni Bordeianu: aceeași voce pe care am auzit-o pe discurile de vinil.
În seara a doua...Sâmbătă seara...m-am deplasat special pentru Holograf. Din nou, plimbare cu mașina, două ture...și...culmea parcare tot ”la biserică” (măcar era păzită de taximetriștii de acolo - în polițiștii locali nu-mi puneam speranțe prea mari). Ajungem pe esplanadă....și...și...momentul mult așteptat...Voltaj - 1 oră și un pic...la naiba...1 oră de tremurat? asta e...Holograf merită...și...chiar a meritat...Am plecat după 1 oră și un pic de muzică bună, liniștitoare...la pas spre locul unde am parcat mașina...cam 15 minute...
Treceau mașinile jandarmeriei pe lângă noi, cred că le era frică de întuneric....rămăseseră cam singurei =))
Duminica am preferat să rămânem acasă... două tremurături au fost suficiente...:). Oricum...artificii au fost :) le-am auzit bubuielile...:P
Una peste alta, a fost bine, ținând cont, că s-a organizat numai din sponsorizări...Aștept să văd ce contracte publice vor obține sponsorii...mă rog...până atunci mai sunt niște alegeri...

4 comentarii:

  1. Pai bine ma Dane nimic de Zdob si Zdub? Inainte de toate trebuia sa vorbesti despre ei, cei mai bestiali din univers. Parerea mea. A cantat Valerica la trompeta si ocarina de l-au gasit dracii. Nu mai zic de ala de la fluier. De Roman nu mai vorbesc, printre cele mai bune voci auzite vreodata. Hardcore Moldoveneeesc! \m/
    Loredana nu imi place; dar tre sa recunosc ca are voce fraiera; duce; si cu Boncea in spate succesul e garantat.
    Phoenix au cantat fain, doar ca le-a facut frigu mari probleme la corzi. Si nenea ala de a debutat in 62 a fost magnific.
    Restul: Delia, DJ/Fly Project, Anda "Big Ass" Adam, cocalarii de la Voltaj m-au lasat rece. L-am ratat pe Dan Bimbam, dar inghetasem ca un rahat. Batranetea...

    Legat de minoritatea "mexicana"- cel putin pentru moment "conlocuitoare" - au fost fara indoiala pata de culoare de la acest eveniment. Trebuie apreciati: pentru cateva ore au lasat oalele, acordeoanele, s-au spalat (nu bag mana in foc) si au venit la party.

    RăspundețiȘtergere
  2. @Mihai - ce as fi putut eu sa spun despre Zdob si Zdub? ca i-am pierdut in timp ce cautam loc de parcare?:P altceva...nu stiu...

    RăspundețiȘtergere
  3. Am vazut cu ocazia aceasta ca orasul Craiova este plin de tigani si de tarani...

    RăspundețiȘtergere
  4. @Lesbians - pai tu ai avut nevoie de "sarbatoarea" asta ca sa vezi ce ai zis? mai plimba-te prin oras si pe jos nu numai in masina...;)

    RăspundețiȘtergere